Uzgodnienie - wykorzystywanie dróg publicznych w
sposób szczególny
Zgodnie z Ustawą prawo o ruchu drogowym, w przypaku korzystania z dróg publicznych w sposób szczególny (zawody sportowe, rajdy, wyścigi, przewozy kolejkami turystycznymi i inne imprezy powodujące utrudnienia w ruchu lub wymagające korzystania z drogi w spoób szczególny), należy uzyskać zezwolenie.
Organizator imprezy jest zobowiązany do uzgodnienia z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Augustowie rodzaju, zakresu i sposobu zabezpieczenia ratowniczego imprezy planowanej na drogach publicznych na terenie powiatu augustowskiego.
Wniosek należy złożyć wraz z dokumentacją imprezy, określający miejsce i czas trwania imprezy, jej przebieg, liczbę uczestników, rodzaje i środki przewidziane do zabezpieczenia imprezy stosownie do przewidywanych przez organizatora zagrożeń (należy określić przewidywane zagrożenia oraz przedstawić przewidywane środki zabezpieczenia ratowniczego).
Termin załatwienia: do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Przykładowy wzór wniosku w załaczeniu.
Wniosek składa się:
1. pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego,
2. pisemnie, składając wniosek osobiście w sekretariacie komendy,
3. faksem lub pocztą e-mail (UWAGA: w tym przypadku wnioskodawca zostanie poproszony o złożenie podpisu osobiście lub przesłania oryginału wniosku w wersji papierowej z podpisem pocztą tradycyjną),
4. elektronicznie za pośrednictwem ePUAP (zakładka ESP elektroniczna skrzynka podawcza - pismo ogólne do urzędu).